+
۲

آمیخته بازاریابی ۴V - آمیخته بازاریابی بر اساس ارزش (اینجا کلیک کنید)

آمیخته بازاریابی ۴V - آمیخته بازاریابی بر اساس ارزش

آمیخته بازاریابی بر اساس ارزش ۴V Marketing Mix ) ۴V = 4 Value )
آمیخته بازاریابی ( آمیزه بازاریابی ) Marketing Mix یکی از مشهورترین واژه‌های بازاریابی است. آمیخته بازاریابی بخش تاکتیکی یا عملیاتی یک برنامه بازاریابی است. آمیخته بازاریابی نیزبه صورت ۴P و ۷P نشان داده میشود. ۴P قیمت، مکان، محصول و ارتقاء هستند. مجموعه بازاریابی خدمات همچنین ۷P نامیده می شود و شامل فرآیند، افراد و شواهد فیزیکی است.

آمیخته بازاریابی مفهومی ساده است. شاید بتوان آن را با ترکیب عناصر خمیر کیک مقایسه نمود. تمام کیک‌ها حاوی تخم مرغ، شیر، آرد و شکر هستند. با این حال، شما می‌توانید با تغییر مقادیر عناصر ترکیب موجود در آن، کیک نهایی را تغییر دهید. مثلا برای شیرین‌تر شدن کیک ، باید میزان شکر آن را افزایش داد. آمیخته بازاریابی همان ترکیب عناصر بازاریابی است. پیشنهاد شما به مشتری شما را می‌توان با تغییر عناصر این ترکیب ، تغییر داد. بنابراین برای یک برند عالی، تمرکز خود را بر ارتقاء کیک قرار داده ( عناصر انگیزاننده ) و سعی بر کاهش وزن کیک خواهد داشت ( افزایش ارزش درک شده ).

 

رای دهندگان

دیدگاهتان را بنویسید